Nahoru

INFORMACE pro 1.−3. ročník denního studia
a 1.−4. ročník dálkového studia
střední školy

 

Základní informace

Na základě informací, které uvolnilo MŠMT, bude umožněn vstup žákům uvedených ročníků do školy až v měsíci červnu, a to na třídnické hodiny, konzultace a zkoušky pro studenty dálkového studia. Do této doby bude probíhat výuka formou vzdálené elektronické komunikace.

Tímto všechny uvedené žáky žádáme, aby se svými učiteli nadále komunikovali a snažili se předávané učivo osvojit a pomocí zadávaných úkolů, cvičení a příkladů dokládali jeho pochopení. Jakmile budou uvolněny z MŠMT bližší informace, budete ihned informováni, abyste řádně ukončili 2. pololetí školního roku 2019/2020.

Ohledně konání souvislých praxí ve školním roce 2019/2020 se čeká na závazné stanovisko MŠMT, předpokládá se, že souvislé praxe ve 2. pololetí školního roku 2019/2020 se konat nebudou.

Plánované konzultace na 3.−5. června 2020 byly na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ze dne 25. 5. 2020 zrušeny. Vzhledem k tomu, že v následujících dnech od 8. června 2020 budou přijímací a maturitní zkoušky, budou možné od tohoto data pouze individuální konzultace žáků v předem dohodnutém termínu s konkrétním vyučujícím.

 

 

Rozhodnutí ředitele školy č. 10/2020/1 − Hodnocení žáků střední školy ve 2. pololetí školního roku 2019/2020

HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ STŘEDNÍ ŠKOLY ZA DRUHÉ POLOLETÍ ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020

Postup pro průběžné hodnocení výsledků během uzavření škol a vzdělávání na dálku

  1. Soustředit pozornost na hlavní cíl hodnocení, kterým je podpora učení žáků. Práci žáků v rámci vzdělávání na dálku má smysl hodnotit primárně slovně, motivačním způsobem, zdůraznit žákovi to podstatné, a tím podpořit jeho učení.
  2. Je nezbytné ve větší míře poskytovat hodnocení podporující žáky v tom, aby dokázali více samostatně organizovat svoje vzdělávání a průběžně zlepšovat své vzdělávací výsledky. Účinnou podporu učení žáků představuje dobře zvládnuté formativní hodnocení.
  3. Při vzdělávání na dálku není třeba usilovat o naplnění kompletního obsahu svých ŠVP za každou cenu, ale soustředit se na nejdůležitější hlavní výstupy ŠVP, zejména v profilových předmětech.

Základní principy hodnocení žáků:

  1. Spravedlivé hodnocení každého žáka při zvýšeném respektování individuálních podmínek na domácí přípravu a vzdělávání na dálku.
  2. V průběhu výuky se soustředit na poskytování zpětné vazby.
  3. Klasifikace na vysvědčení by vzhledem k výrazně diferencovaným podmínkám pro vzdělávání v druhém pololetí neměla být horší než v předchozím pololetí, a to zejména na základních školách.
  4. Problematické situace by měly být vždy řešeny ve prospěch žáků.

Hodnocení žáka:

Závěrečné hodnocení žáka na vysvědčení na konci školního roku 2019/2020 zohlední:

  • podklady pro hodnocení získané v druhém pololetí v době, kdy osobní přítomnost žáků nebyla zakázána (tj. do 10. března 2020),
  • podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhalo vzdělávání na dálku, pokud pro takové vzdělávání měl žák odpovídající podmínky,
  • podpůrně také podklady pro hodnocení získané v době, kdy se žáci základních škol účastnili ve škole vzdělávacích aktivit formou školních skupin nebo jinou formou (konec druhého pololetí po obnovení provozu),
  • podpůrně také hodnocení výsledků vzdělávání žáka za první pololetí školního roku 2019/2020.

Z vyhlášky plyne, že uvádět na vysvědčení u povinných předmětů slovo „nehodnocen(a)“ lze připustit pouze tehdy, není−li absolutně žádný podklad pro hodnocení a žák byl z daného předmětu na konci prvního pololetí (včetně náhradního termínu pro hodnocení) hodnocen také slovem „nehodnocen(a)“, anebo se jedná o předmět vyučovaný pouze v druhém pololetí a nejsou absolutně žádné podklady pro hodnocení.

Nedostatek podkladů k hodnocení za období od 11. března 2020, tedy za období vzdělávání na dálku během uzavření škol nebo při vzdělávacích aktivitách formou školních skupin nebo jinou formou do konce druhého pololetí, není sám o sobě důvodem k tomu, aby byl žák z některého předmětu na vysvědčení namísto uvedení stupně prospěchu „nehodnocen“

V případě, že nebude možné hodnotit žáka za druhé pololetí (není splněno žádné kritérium ze základních principů hodnocení žáka − viz výše), pak je nutné stanovit náhradní termín hodnocení, který se musí uskutečnit nejpozději do konce září následujícího školního roku.

Nadále platí, že pokud není možné žáka hodnotit na konci prvního pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín tak, aby hodnocení proběhlo nejpozději do konce června. Teprve pokud by nebylo možné žáka hodnotit ani v tomto náhradním termínu, za první pololetí by žák nebyl hodnocen.

Hodnocení v průběhu vzdělávání na dálku nebo při vzdělávacích aktivitách formou školních skupin nebo jinou formou do konce druhého pololetí nesmí být důvodem pro hodnocení žáka na vysvědčení za druhé pololetí školního roku 2019/2020 stupněm nedostatečný nebo odpovídajícím slovním hodnocením.

V případě, že by žák byl v řádném nebo náhradním termínu hodnocen stupněm nedostatečný (s využitím všech základních principů hodnocení − viz výše) nejvýše ze 2 povinných předmětů, musí mít možnost vykonat opravnou zkoušku, a to nejpozději do konce příslušného školního roku v termínu stanoveném ředitelem školy. Ze závažných důvodů může ředitel školy žákovi stanovit náhradní termín opravné zkoušky nejpozději do konce září následujícího školního roku.

Platí, že ředitel školy může žákovi, který na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen, povolit opakování ročníku po posouzení jeho dosavadních studijních výsledků a důvodů uvedených v žádosti.

Hodnocení žáků posledních ročníků přihlášených k maturitní zkoušce

Vzhledem k tomu, že vykonáním nebo nevykonáním závěrečné nebo maturitní zkoušky žáci přestávají být žáky školy, vylučuje se možnost žáky nehodnotit, nebo je hodnotit jako neúspěšné na vysvědčení. Ročník tedy formálně ukončí všichni.

Pokud by takový žák měl být v jednotlivém předmětu na vysvědčení hodnocen stupněm prospěchu „5 − nedostatečný“ nebo ekvivalentním slovním hodnocením nebo slovy „nehodnocen(a)“, bude namísto toho uvedeno slovo „prospěl(a)“. Co se týká celkového hodnocení u výše uvedených žáků (přihlášeni k maturitní zkoušce nebo závěrečné zkoušce), tak se namísto stupňů neprospěl(a) nebo nehodnocen(a) uvedou na vysvědčení slova „prospěl(a)“.

Předávání vysvědčení:

Pro 1.−3. ročník denního a 1.−4. ročník dálkového studia za druhé pololetí školního roku 2019/2020 bude vysvědčení předáno v úterý 30. června 2020. Způsob předávání vysvědčení se bude odvíjet od aktuální epidemiologické situace a omezení z ní plynoucích.

Pro žáky závěrečného ročníku středního vzdělávání se vysvědčení předává žákům v posledním vyučovacím dnu posledního týdne před zahájením společné části maturitní zkoušky. Konkrétní den se předpokládá na pátek 29. května 2020.